Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.11.2019 22:31 - За една липса на коментар в днешния брой на в-к "Телеграф"
Автор: eloiz Категория: Изкуство   
Прочетен: 268 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 28.11.2019 22:35


 В очакване на първия сняг, колеги, въпреки днескашното фалшиво затопляне, мислех тази вечер да си легна по-рано и да поспя, но четейки и тихо възмущавайки се от статията в дир. бг, посветена на годишнината от смъртта на аниматора Доньо Донев и неговите герои - Тримата глупаци, според която статия "Късно се разпознахме в героите на Доньо, а вече е късно да го "опровергаем", като му поискаме прошка", тц, като се има предвид, че аниматорът Доньо Донев, не я правил тая поредица, никой да му иска прошка, ами, мислим, за малко смях, и за едно бодване... Льоо, ама някои като настояват, и така да се привеждат... Па привеждайте се, колеги, ама не е достатъчно///
Та, ето, почти се събудих, затова да напиша това, дето го мислех за днешния брой на в-к "Телеграф", и да се свършва за деня. А именно - на мен ми направи впечатление, дето в днешния брой на в-к "Телеграф", колеги, липсва коментар за една от техните водещи статии - тази за пожара, отнел два човешки живота в болница "Пирогов" в София. 
Вярно, пожарът е отразен на стр. 4-5 във вестника, там е отразена и новината, че заради загубата на медицински специалисти Педиатрична болница спира прием на спешни случаи /ама, колеги, признайте си, вий не си ли мислехте, че някой ще намери отнякъде анестезиолог, 2 бр., и ще го вкара веднага в тая болница, която няма в момента и директор, уволнен от министъра на здравеопазването, заради случай на починало дете, тц, или заради нещо, друго, аз лично, не разбрах? Аз също се надявах, но надеждата е едно, а реалността - съвсем друго нещо./ Там, на стр. 5 има и едно малко каренце, в което изпълняващият длъжността директор на болница "Пирогов", проф. Николай Габровски, вместо всички отговорни лица, обобщи ситуацията - "Случилото се можеше да бъде национална трагедия и само заради бързата и адекватна намеса на всички не се стигна до такава." "Всички се обединиха. Просто е невероятно. Няколко екипа на МВР и патрулни екипи се са явили веднага на място, 12 коли на пожарната, пълна подкрепа от Столична община и кмета Фандъкова. Намерихме бърза реакция и съпричастност от всички институции. Бе предотватено разрастване на пожара, което щеше да доведе до над 80 жертви." /нататък изявлението на проф. Габровски, дадено пред Бтв продължава с уточнение за причините за пожара. Но, колеги, мен ме интересува обобщението тук, което не беше коментирано от в-к "Телеграф" на тяхната коментарна страница/е, на стр. 2 от вестника, или 3-та, мисля, има една мацка по цици и със спасителен буй, "Телеграф", ама е твърде неелегантно, за да го коментирам това тука; освен това си мисля, че денят днес беше твърде слънчев, но зима, все пак ще има/ мисля, дето не видях и други подобни обобщения в медиите, както и в "главите" на институциите у нас?! Нито един от тия "глави", не каза, колеги, че е избегната национална трагедия - от несигурност ли, от що ли, от комплекси ли, едва ли е, защото са имали много работа, защото от болницата са имали най-много, но оттам го заявиха. А можеха, можеха да яхнат министърът на Вътрешните работи и министърът на здравеопазването, предвид скорошните им грешки, умението на технтие подчинени да се включват в подобни спасителни акции - е де, само часове преди пожара г-н Маринов се изцепи, че полицията няма как да охранява влаковете на БДЖ, злепоставяйки я в очите на хората, които все пак трябва да пътуват в БДЖ,  а пък г-н Ананиев, взе, че уволни директора на "Пирогов", мъчейки се да угоди на родителите на починало дете, докато други стотици чакат за леение, а заради скандала и отказаната публична подкрепа към лекарската работа изобщо у нас, Педиатрична болница спира спешен прием на деца?
Йоо,колеги, можеха, ама не стана. Правителството се провали, а колцина усещат, че действията на служителите на институциите, за които говори проф. Габровски и на коите се учудва, между другото, всъщност са "на мускул"? Аз лично, ако бях на мястото на хората, които са се отзовали, при положение, че ми е ясно, дето ден преди това, или два, самият министър на здравеопазването  е уволнявал директор на болница, вместо да подкрепи или поне да се опита да уталожи напрежението, както и би трябвало да направи?, дали бих изнасяла хора на ръце от отделението? Ами не. Но аз не съм лекар, и не ми е това работата - да се занимавам с болни пациенти по цял ден. Същото важи и за техните колеги полицаи. 
А пък аз съм прост трол, колеги. Само коментирам липсата на коментар от страна на в-к "Телеграф", и си представях, че може би, от редакцията изпитват някакъв страх - тойест, нещо, което аз бих изпитвала на тяхно място - страх, примесен с нежелание да се измъкнеш от компромисите, които не са обаче отговорност за каквото и да е, а са само компромиси. От "Телеграф" просто са направили компросим, колеги? И не са писали, че сме се разминали с национална трагедия, защото тайно ги е страх от мисълта, за националната трагедия? Аз мисля, напротив, че нийе страшно, колеги. Щом още има хора, които ще дойдат и ще помогнат да се угаси, да се изчисти, дано, вярно, изцяло за своя сметка/?!?/ но все пак. 
Абе не зная, обаче, аз бих искала да се изкажа тука и за тяхната днешна карикатура на стр. 12 - както всички колеги знаят, обичам да разглеждам картинки и всякакви карикатури, но точно тази - която показва Иван Вазов с рапъски тоалет и на скейтборд нещо не ми се стори изобщо точна. Таз карикатура, цели да окарикатури новият "превод" на романа "Под игото", от който били преведени всички думи, които били остарели, чуждици и диалектни - все думи, с които Иван Вазов описва своите герои така, както те самите разговарят помежду си - та си мислех, че въпросният превод всъщност далеч не дава ново рухо на Иван Вазов, ами взема от неговото, оставили са го по потник в случая преводачите, мислим...Но пък навярно няма да се намери нито един карикатурист, който да посмее да съблече Ивана Вазова, кой знай? И аз самата, донякъде съм на мнение, че това не бива да се случва. 
Пускам тук един поздрав, песен по стихотворение на Любен Каравелов, почти съвременник на Вазов, почти, тъй като умира много преди него, чудя се, как ли ще изглежда пък той, като му свалят остарелите думи, чуждиците  и турцизмите, както и диалектизмите от произведенията; йоо, да не говорим за Христо Ботев, или за друг някой,хехе, да не говорим  пък за  Войникова, с неговата "циливилизация"///
Песнята, колеги, която аз, откакто преподавах на моите шестокласници, приемам за тихо, безкоментарно уж, отчаяно революционна, особено в последните й куплети, които все се пропукат... Или не толкова? 


 











Гласувай:
1



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: eloiz
Категория: Изкуство
Прочетен: 1662995
Постинги: 892
Коментари: 932
Гласове: 2596
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930