Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.05.2020 16:14 - Какво знае в-к "Телеграф" за библиотеките, за залите и за "вирус"-а
Автор: eloiz Категория: Изкуство   
Прочетен: 642 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Колеги, току - що прочетох един знаменателен със своята увяхналост коментар в днешния брой на в-к "Телеграф" - коментарът е публикуван на стр. 12 на вестника, в рубриката "Телеграф каза", тоест, счита се за редакционен, което изобщо не облекчава впечатленията от него.
"Залите ни еднакво празни и с вирус, и без" е заглавието на тая статия, която е писана по повод това, че "Четем само 2 часа в Народната библиотека" /искрено се надявам, колеги, от "Телеграф" да са изписали в този болд шрифт "Народна библиотека" с главна буква в първата дума, тъй като не са дописали - въпреки, че са имали място, името на въпросната библиотека. Защо търся името ли, колеиг? Ами мнозина не докрай компетентни хора, така и не знаят, че от доста години насам, Народната библиотека "Св. Св. Кирил и Методий" стана "Национална библиотека "Св. Св. Кирил и Методий"", и с право, а "Народни библиотеки" има една вече, хехе, може да ме поправи някой трол - библиотекар, и бих била доволна, колеги - Народна библиотека "Иван Вазов" в гр. Пловдив, втората по големина в страната. Аз смятам, колеги, от куртоазия да не питам, за коя точно библиотека се говори в този коментар, още повече, че няма да отида на стр. 6 на вестника, за да проверя, където ме отпраща отпратката, защото не искам, и не съм длъжна, и все пак, и все пак///
Та, колеги, проблемите на "Народната библиотека" /разбирай вероятно Национална библиотека "Св. Св. Кирил и Методий", най-голямото национално книгохранилище, притежаващо, включително и в мизерните си клонове над 8 000 000 книги, и която на 11 май имаше празник, патронен и не само/ в тая статия са разматрани, като таз библиотека е сравнена със "залите", тойест, някакви зали /тук ще моля, колегите, от "културата", хихи, "образованието" и "начетеността", които са споменати в края на тоя коментар, да не се обиждат, нищо, че някои от тях стопанисват в тези трудни времена  най-големите театрални, концертни и други зали в страната, ако могат, за които зали"Телеграф", очевидно нищо не знаят, па и май не им пука?/. Това сравнение обаче, въпреки, че е убийствено, още в заглавието, на "Телеграф" на му е било достатъчно, защото екипът си знае своето - той започва тоя коментар с фразата - "Ако някой извънземен или пък чужденец чете ограничителните мерки срещу разпространението на коронавируса след приключването на извънредното положение, ще придобие изключително погрешна представа за културния статус на народонаселението." Брей, колеги, аз в тая фраза, явно долавям, послание лично към мен, като към трол - такова, малко извънземно, малко чузденец, малко тенжур и палковник, един вид, още повече, че и аз съм редовна читателка на Националната библиотека "Св. Св. Кирил и Методий", две години се възползвах от намалението  на картите /раздаваха безплатни, по повод тяхната 140-годишнина, което беше наистина твърде голямо намаление, бих казала, за сметка на държавата, хихи!!!/, които тия направиха по Коледа за една грамадна опашка от кандидат - читатели, ама тая година не успях, и си платих таксата за месец, за да работя с ръкописите, които ми бяха необходими в Специализирана читалня "Проф. Марин Дринов" /йоо, колеги, тва е човека, който е предложил София да бъде столица, и не само///. Аз съм редовен читател и на Народна библиотека "Иван Вазов" в гр. Пловдив, където също има бая народ, вечно чакащ за обслужване /ама става бързо, и там пък правят страхотни украси на библиотеката за празници/, и на Столична библиотека бях абонат, там в момента има изложба на къща - музей "Иван Вазов", гр. Сопот, по повод важна годишнина на Вазов, и други изложби има, и в момента съм абонат на Градската библиотека "Д-р Иван Богоров" в гр. Карлово. В края на тая смешна публикация, смятам да публикувам снимка от първия работен ден на библиотеката в Карлово, която не спря да пуска линкове към книги, и сайтове, където ние, лудите четящи, не малко хора, колеги, изненадващо или не не малко, да ходим, когато библиотеката не работеше и можехме да умрем от "вируса", тц....
Не зная, "Телеграф", защо Националната библиотека "Св. Св. Кирил и Методий" е позволила ползване от 2 часа за своите читатели - може би, защото там и сега има хора, елитни учени, които работят с микрофилми и с ръкописи с огромна научна стойност, но в Градската библиотека на град Карлово, времето за ползване е 30 мин.? Между другото, аз също имам голяма нужда, да отида до Националната библиотека, за да работя там, но работата ми е стопирана, защото няма да мога да свърша нищо за тези два часа, а и не е толкова важна, признавам си, че да е на живот и "вирус",  "Телеграф"/// Защото има и такива хора там, и Слава Богу.
Как казва редакцията на "Телеграф" - "Ще речеш, че пред нея всеки ден има масови опашки от лелеещи да заровят очи в книгите читатели" /бел. моя Е.Н. - аз през последните години например, не се занимавам с книги, а с микрофилми, там, "Телеграф", има едни машини - доскоро бяха само две, от няколко години са три, на които се прожектират тия микрофилми, и да ви кажа, докато бяха две машините, те бяха на по 40 години сигурно, нямаха хубав образ, а и трябваше да се изключват на всеки 15 -20 мин работа, защото прегряваха; не зная кой човек се сети, че Националната библиотека е на 140 години вече, та някой даде пари, вероятно след много настоявания на директори и други лица, най-сетне, и за закупуване на по-малко загряващата трета машина...хихи, йоо,  явно, за да поглезят тия  "масови опашки от лелеещи да заровят очи в книгите читатели", кой знай///
"Че това е място, където обичайно има огромни и заплашващи епидемиологичната обстановка хора. Ех, де да беше вярно". Ами наистина не е вярно, колеги от "Телеграф", в Националната библиотека по принцип не могат да ходят тълпи от хора, там ходи научният елит на "народонаселението" /брей, колко трудно я изписах тая дума, а колко лесно е написана тя в статията на "Телеграф"/, аз намирам, че би било огромна загуба, ако там избухне епидемия, тъй като там ходят, незаменими за мен хора - някои от тях познавам, други не, виждала съм отдалеч, чела съм работите им и съм ги ползвала. Много лесно оживяхме от "вируса", "Телеграф", мисля аз...
А на края на тази статия ще видите, колеги, и кой ходи в нашата Градска библиотека. Мен ме няма на тази снимка, защото не съм най-верният фен, нещо позволих на депресията да ме обземе и само гледам от време на време чантата с книги от библиотеката в ъгъла, въздишам и мисля сериозни работи, като например тези, които пише нататък във в-к "Телеграф"
"Да видим и друга мярка" - продължава статията "Тази за 30% запълненост на театрални и кинозали." Йоо, ето, колеги, тук от "Телеграф" смесват вече, работата с Националната библиотека, с "културата, образованието и ко беше още там", в една уж сериозна, ама всъщност, смешновата работа. "Че то това не е ограничение, а мечта." Брей, колеги! Нима от "Телеграф" намекват за това, че те не гледат кино и не ходят на театър, и считат това за обществено благо?! Йоо, на мен не ми се вярва, все пак, но ето - "30% запълване е оптимистичен блян за на огромна част от режисьорите, артистите, продуцентите, създателите на кино." Леле, колеги, как ва, присъда. И то присъда, издадена над целия бранш на "режисьорите, артистите, продуцентите, създателите на кино". Каква мащабност и каква размах, за жалост, без изразитост, и няма и как да има такава - защото ако от "Телеграф" така, рекат на злобен майтап, да счетата например, артистите от моето бивше читалище - НЧ "Елин Пелин - 1926" с. Бусманци, за "артисти" и поне "режисьори" /де да им знам критериите на "Телеграф" все пак, те не ги казват в тоя мащаб, в който трябва и където е необходимо/, но хората в Бусманци, приемаха и приемат представленита на читалището за артистични, то трябва да кажа, че от 180 места запълняемост на салона, по време на трите ежегодни представления, през годините до сега, запълняемостта е била 100%, плюс още 10-20%, като разбира се, представленията са били напълно безплатни - което не е важно за качеството на предсталвението, а за специалността на дара, който се прави на публиката, както и за икономическото състояние на една държава изобщо, "Телеграф", йоо//. А вий, колеги, и тия от "Телеграф", знаете ли колко беше трудно след повече от четиридесет години липса на гостувания на музикални трупи на големи музикални театри от страната с оперети и мюзикъли в град Карлово тяхната публика да се събере отново - как се събираше, с 10 лв. билети с намаление от 12 лв., от възрастни хора, от елита на местните училища, обществени фигури /без кмета ни/, и други хора, как бавно, но масово, масово, "Телеграф" тази бройка нарастна от не 30, а 50% запълняемост на местата, на над 70% за миналата година?////Че това, бих казала аз, си е велик процес, и показва не само движение, но и раз ви ти е.
Жалко, че "Телеграф" мислят, че "В културата, образованието и начетеността у нас - нищо ново. И с вирус, и без вирус - все същото." Жалко, тъй като тие не виждат, че културата, образованието и какво беше друго, върви напред, но мнозина у нас изостават, и то тотално, "Телеграф", с десетки години, бих казала, йоо, като названието на Националната библиотека в главата на един редактор на вестник с тираж минимум 100 000 бр./о, да, колеги, и причината, защо тя се нарича "Национална"/.... Но това не значи, че тия трите, не вървят/// А е трудно, наистина е трудно, понякога да теглиш, да знайте///
Мислех, колеги, да пиша днес и за друга статия от "Телеграф" от тия дни, в която тизе - мисля, че статията беше на 3-та страница на вестника - се занимават с кавга между гримьор и актьор, ползвайки изтрит документ от чат в интернет, като новина, без да смятат, че новината всъщност, е скандала, а не това как някой е нарекъл когото и да било; там, колеги, щях да пиша, че аз съм против, на 3-та страница на вестника, да пише фалшива новина, че актьорът дължал пари на "половин София" - при положение, че в тоз чат, па и в част от статията, редакцията споменаваше, че всъщност "половин София" била "половината дилъри в София" - които едва ли, дилърите са повече от неколкостотин души, а не са един милион българи, нал така, колкото е половината от София?Някой би казал - абе Ели, не се дърли бе, ний те знайм, ще минеш в добрата половина винаги, е де, аз от години - от както се помня, съм в добрата половина, колеги,даже в баламурнишката такава, но в тия времена, вече и баламурникът за нещо става, явно, бях в добрата половина  дори и като пешеходец, а три пъти щяха да ме газят на улицата.  Мислим, дето актьорът ще си съди вестника, но аз, искам да се обадя от името на моята баба Кала, бившата ми хазяйка, както и на моите приятели в София, и моят брат там - че те не са наркодилъри, аз не бях наркодилър, когато живях там, въпреки, че бях част от "половин София"? Как се решава този въпрос, колеги? Пак ли на етична комисия? Докога?
Няма да коментирам повече коментарите на "Телеграф" от днес, само ще кажа, че и те, все пак са обърнали внимание на абитуриентските балове - а днес в Карлово, имаше гонка на абитуриенти с коли по главната улица "Ген. Карцов", баща ми твърди, че ги е видял, как стърчат наполовина от колите, и ги е засякла полицията, хихи, която, за пръв път от месеци, ще се занимава наистина с нарушаване на обществения ред у нас, разгеле. Надявам се, колеги, полицаите да си свършат добре работата, но аз се зарадвах на клаксоните, честно да си кажа - виждам, че дори и от "Телеграф" изпитват  някаква тайна, скрита радост - не са публикували ония ужасни снимки отпреди двайсет години на разголени абитуриентки за главната си коментарна статия, която не прочетох, вместо това там има снимка на много симпатични деца - а можеха да публикуват и онова, способни са! - но явно, не са искали. Нашите абитуриенти в Карлово, колеги, са искали да отпразнуват края на "извънредното положение", и успяха, животът продължава, колеги, вий няма ли да вдигнете поглед от чантите, и да се усмихнете?
Поздрав, за всички тролоци, и за малките троли. Със здраве, колеги, и за Бога, не го приемайте, толкова насериозно, това за здравето....
Снимката е от фейсбук страничката на Общинска библиотека "Д-р Иван Богоров", гр. Карлово.
image

Песнята за поздрав.





Гласувай:
0



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: eloiz
Категория: Изкуство
Прочетен: 1651955
Постинги: 892
Коментари: 932
Гласове: 2596
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031