Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.08.2018 18:41 - СТАЯТА ми...
Автор: lik Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1570 Коментари: 2 Гласове:
7


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
СТАЯТА ми...
Беше месец ноември, 1962 година.
Уволних се от армията като офицер от общовойсковото разузнаване и преминах в запаса. През двегодишната си редовна служба преживях първо Берлинската, после Кубинската криза.
През есента на 1961 година дори три месеца служихме заедно три набора; аз подготвях ускорено третия набор след мен. Подготвях ги за войници в общовойсковото разузнаване.
Третата световна война бушуваше в световната публична атмосфера.
Аз обаче имах други планове за своя живот, отказах обучение във Военна Академия ФРУНЗЕ и се уволних, макар и със закъснение от два месеца.
Не ме допуснаха през лятото на 1962 година на кандидатстудентски изпити, защото пътувах през нощта от втори полк на 13 танкова бригада в Сливен, в който втори полк бях командир на разузнавателния взвод, до София през нощта, пристигнах рано на гарата, нямаше къде да отида, задрямал съм за час на гаровата пейка и някой ловък крадец успя да измъкне портомонето на офицера от разузнаването, поради което останах без документи.
Уволних се, но бях завършил техникум по геология и нямах проблем с работата.
Уволних се и пристигнах на село; настаних се в тази стая, в която се намирам сега. Беше ноември, виното беше прекипяло, намираше се и сирене за мезе.
Изкарах аз 5 дена полегнал на леглото, до главата ми стол, на стола кана вино и чиния със сирене. В устата ми ЛУЛА, напълнена с тютюн от кесията на дядо ми по майка Иван, а радиото свири ли, свири.
На шестия ден в стаята влезе баща ми.
Сине, вика той леко и уважително, добре си пиеш виното и пушиш лулата, но днеска е шести ден, откак си се уволнил.
Спокойно, татко, утре заминавам за Северозападна геологопроучвателна бригада Михайловград и почвам работа.
На следващата година бях приет като първи класиран кандидат за следване по инженерна геология и хидрогеология в Ленинград, но и по.... ФИЛОСОФИЯ.
Записах се студент по философия, останах в България и днес преценявам, че съм постъпил много, много мъдро за моите години.
Сега в същата моя стая ще пия чаша бира, ще си разпаля лулата и ще преживявам живота на и с моите покойни родители Данка Иванова Дунова и Тошо Дунов Тошов.



Гласувай:
7



1. lexparsy - Аз само мога да Ви козирувам за тази история!
10.08.2018 15:25
Но не фиктивно, а като войник, и служил истинска казарма, и чел и слушал за традициите и войнската чест и достойнство на българските офицери…
А дали сега ще намерим войници, които да мобилизираме и строим даже в редица… че и офицери да го сторят ?
цитирай
2. yolo39 - Как ще коментираш философе:
11.08.2018 14:38
На човешките кръстовища в живота-няма пътни знаци.Ч.Чаплон
Всеки човек е герои за себе си, в своето време. Хемингуеи.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: lik
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1258056
Постинги: 588
Коментари: 431
Гласове: 6310
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол