Краят на срока е и сега ми се е паднало да измъчвам с премъдростите на английския език шести клас.
Към дъската бавно се точи опашката изпитвани, които мрънкат вяло неправилните глаголи и се мъчат да напишат вярно някоя и друга дума, дочута от предните чинове.
Моя милост непрестанно се движи из кабинета, въдворява ред, заплашва подсказвачите, проверява набързо написани домашни, командва парада на изпитваните и изобщо се мъчи да всява страх и респект в редиците на превъзбудения от събитията и по принцип шести клас.
И тъкмо да си кажа “Какъв спокоен час...” и ето ти го Красимир на дъската, иска да го изпитвам за тройка. Смелчага. “Красимире,” – казвам му “Как е “картоф” на английски?”
Красимир се замисля дълбоко, а размишленията му са прекъснати от краткият конфликт, възникнал на последния чин между току – що изпитаната Златомира и Мартин , който й е нанесъл някаква смъртна обида. Дамата измива обидата, като започва методично да налага горкия Мартин, затискайки го в ъгъла. Класът посреща с радостно вълнение това лирическо отклонение и се втурва да разтървава противниците, начело с моя милост. Златомира се оттегля горда и отмъстена, а аз успявам да прекъсна вторичната юмручна схватка между Мартин и друг жаден за слава гладиатор, възникнала към края на предходния бой. След като крясъците поутихват, хвърлям унищожителен поглед към радостния клас, пускам някого да отиде да пие вода в коридора и се насочвам обратно към дъската.
А там ме чака Красимир, който вероятно е леко разочарован, че не е могъл сам да вземе участие в събитията. Часът е към края си, но съм твърдо решена да завърша достойно това педагогическо предизвикателство, затова се захващам отново с изпитването.
“Красимире, какво беше,а, да, кажи ми как беше картоф на английски?”
Красимир ме гледа хитро и с надежда и заявява “Барабой?”.