Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.10.2008 19:23 - Шарени прозорчета
Автор: eloiz Категория: Лични дневници   
Прочетен: 596 Коментари: 0 Гласове:
0



       Още на крехката   двегодишна възраст съм заявявала много сериозно на ахкащите и охкащите колежки на мама, скупчени около мен, че „Всяка жаба да си знае гьола”. На пет изкарах пневмония, а пък  на  тригодишният ми брат му изрязаха и трите сливици.  Два часа след операцията брат ми  си поискал кюфте, солети и любимият краещник  хляб, майка се видяла в чудо и  му дала скришом и той задъвкал и загълтал, за почуда на цялото отделение...

     Години по-късно   накарах брат ми да се гмурне в един варел, пълен с вода, за да извади едно корабче, и той без малко да се удави... Е, той успя да падне още два пъти в една искърска река, но кълна се, аз не съм била виновна за това.

     Ами  незабравимите години, в които пътувахме на гости на баба и дядо в северна България  с москвича? Москвичът беше жълт, ръбат, грамаден и наклонен на една страна. Трещяхме незаконно през Златишкия проход с осемдесет километра в час, двамата с брат ми не можехме да се умирим от възхищение и радост, въпреки, че от шума ни заглъхваха ушите, а  майка ми пътуваше вечно полуизвърната, за да въдворява ред. В краката й се мъдреше „кукото”, (беше голямо приключение и много вълнуващо да ползваш въпросното „куко”  по време на движение, татко, милият намаляваше и се ядосваше, но ние не търпяхме възражения) в багажника се люшкаха чантите с дрехи и някоя диня, заедно с тубата  с бензин... Най-весело беше на завоите – изкачвахме се слизахме на няколко пъти през Балкана, москвичът се накланяше ту на една, ту на друга страна, а ние с брат ми само това чакахме – хвърляхме се ту на ляво, ту на дясно един върху друг и се залепяхме за стъклото с крясъци....На върха на планината задължително се спираше.  За удовлетворяване на някои естествени нужди, пък и за да пипнем снега през зимата.

   Е, веднъж ни спря и катаджия. Помня го и сега – беше много млад, в изрядна униформа, с шапка. Погледна в колата, ние с брат ми се вторачихме в него с пълно възхищение, мама държеше „кукото”, а татко навярно е гледал много измъчено, защото беше наясно, че веднъж спрял, москвичът много трудно ще запали отново... Горкият катаджия започна да мърмори нещо, извини се, а после, когато видя, че татко ще запали трудно,   дори бута колата  известно време, докато москвичът най-сетне дръпна, изтрещя и пое отново по пътя...

 

   Има  в детските ми спомени и едно ловно куче – Тигър, много страшна порода,  което се страхуваше от пушечни гърмежи и вечно се криеше под краката на майка, когато се гръмнеше. Има ги и  няколко поредни училищни патронни празника, в които взимах дейно участие в редиците на училищния хор – успях да се проявя и там...  По време на едно юбилейно   представление  тежката завеса на културния дом  трябваше да падне  и да ни скрие  от зрителите, за да се изнесем скоростно от сцената. Трябваше, ала него вечер  някой беше решил друго  и тежката завеса в сюблимния момент  много артистично   се надипли върху главите на целия първи ред на хора и въпросните глави  , включая и моята, останаха  да се блещят патетично  пред прожекторите и пред кмета на града... Брат ми не изоставаше – той също беше участник в  гигантските патронни продукции на училището и горе-долу по същото време успя на една генерална репетиция  да падне в оркъстъра за огромна радост на всички останали измъчени участници...

     Колко много още шарени прозорчета изскачат в паметта ми...

      Имаше и достатъчно тъжни неща. Но си мисля, че  човек помни хубавото, помни обичта, която е дал и която са му давали,  така сме устроени, и слава Богу.

   




Гласувай:
0



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: eloiz
Категория: Изкуство
Прочетен: 1660669
Постинги: 892
Коментари: 932
Гласове: 2596
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930