Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.04.2020 18:54 - Втори вариант на постинга за това, как става така, че едно болно бебе може да направи карантина в една болница и за други работи
Автор: eloiz Категория: Изкуство   
Прочетен: 462 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
И така, колеги, днешният ми постинг трябваше да бъде - по обяд - посветен на една статия, поместена на коментарната страница на днешния брой на в-к "Телеграф", - стр. 12, а статията беше в колонката "Телеграф каза", от  проф. Иво Петров, национален консултант по кардиология, и беше озаглавена "Изглежда българите имаме изграден колективен имунитет". Аз,колеги, нали съм си троля, щях да озаглавя днешния си постинг със заглавието "За колективния имунитет на българина и състоянието на българската здравна система", като особено се бях възмутила, колеги, от идеята за колективния имунитет, изказана мислим, немедицински от г-н Петров в тая статия /напреки, че аз не съм медицинско лице, но тук биха могли да се изкажат колегите тролоци медицински лица/, който изтъкваше още в началото й, че "Формално погледнато, в нашата страна все още нямаме епидемия." /бел. моя - че как тогава, ще имаме имунитет, па и колективен, троля не разбра, ощи повичи, че таз болест, непозната беши, леле, да не й дошъл тоя имунитет от космоса, някъде, от наште прадеди, натам намирисваше, колеги; има политически партии и твърде много лица у нас които и в момента сигурно се изхрават буквално с подобни извънземни работи/, но следобед моя милост прочете една статия в сайта "Майко мила", в която беше представен кратък индийски сериал с образователна насоченост, в който ази веднага улових термина, със сигурност медицински или поне биологически - това "стаден имунитет",  койето ме наведе и на мисълта, дето проф. Петров, йе употребил терминът "колективен имунитет", уместо "стаден", тъй като той не йе посмял, да нарече хора като нас, разболявали се през последните двайсет или трийсет години в разпадаща се тотално здравна система от една купчина вируси /йоо, колеги, не говорим за умрелите от различните вируси, кой каквото си й умрял, умрял си е, цялата здравна система, явно, е стъпила на тия хора, умрелите - не лекарите, колеги, не лекарите/// - а тия, които управляват законите у нас, за болницит, за "визиите", за здравните каси и прочие.... Дам, стъпили са здраво на умрелите, и не пускат, брей!/та си помислете, как проф. Петров в тая статия във в-к "Телеграф", толкова предан в момента на политическата идея за епидемията вестник, би могъл да нарече нас, преживелите тоя вирус, хора със "стаден имунитет", лелеее////. Вместо това, ни наричат хора с "колективен" такъв. Йо. Между другото, в статията си проф. Петров посочва, че, "Освен това стриктното спазване на имунизационния календар за опасните инфекции и по-специално за туберкулоза дава добър ефект." Не зная колеги, какъв ефект е даден - така и не е описано тук, нито колко души са се имунизирали, нито е отбелязано, че преди години, имаше някакъв скандал с продадени ваксини за туберкулоза, а най-паче липсва информацията, че ваша троля, аз, не съм ваксинирана за туберкулоза от 10-годишна възраст насам, това са над двайсет години, в които моят личен лекар  ме уведомяваше, както си е - с бележки на вратата на кабинета си, аз се осведомявах с въпроси, а тя се мъчеше да ме хваща между безкрайните грипове, които карах, но нямаше организационни механизми, които да му/й  позволят да ме улови наистина и да ме ваксинира, така че работата наистина да стане "стриктно" спазване, хихи. Йоо, явно и тука, съм развалила всичко, аз и таквиз като мен, ми чакайте да видим, кога публично че посмеят да го кажат, колеги/////
Следобед, колеги, започнах да чета какво ново вехто във фейсбук, и си мислех, че днешният прекрасен ден, Денят на здравето, в който бяхме поздравили по телефона нашите лични семейни лекари и приятели - лекари - д-р Десова и нейният съпруг, д-р Русчукова, моят стоматолог д-р Филкова, докато слушах, как навън, в малкия парк до нашия блок се бяха измъкнали някакви деца с родителите им и тичаха като изоглавени, както тичат деца, които знаят, че тая работа е нередна, ми попадна статия от един карловски информационен сайт, Карловопрес, новина, че в карловската болница се оказало, че се лекува заразен с коровавирус малък пациент - бебе, поради което, уж, цялото детско отделение било в карантина, плюс медицинският персонал на отделението.... Аз от любезност към вас, не знам защо, взех, та погледнах и страницата на "Община Карлово", там имаше днешни три съобщения, колеги, за някаква дезинфекция на улиците, честитка към медицинските лица за празника и съобщение за социалния патронаж, ала нищо нямаше за тоя случай страшен, който се явява май трети официален за общината, тц.... Сигурно, се изкаква от щаба, новината да бъде потвърдена от самосебе си, в койето аз разбира се, не вярвам - че тя ще се потвърди от самосебе си, ами, хихи, нечто друго ще е//// Между другото, вчера следобед нашият блок и околните блокове бяхме облепени с лист А4 с някакви инструкции на Общинския кризисен щаб и РУ - Карлово, закъснели с издаването си с цели 24 дни, които само накараха баща ми да мисли, че всъщност, това било прелюдия към въвеждането на някаква страшна пълна карантина /той редовно гледа новини/.
Коментарите под тая новина, колеги, са ужасяващи - от "Пази Боже", до "децата им са навън, на площадките, виждам ги" - напреки, че става въпрос за едногодишно бебе и то няма как точно да ползва площадките, но всички ний знаем, че това са обичайните коментари, а причината за тях е поднасянето на тая новина. А как именно е поднесена тя? Още от заглавието, сайтът е потърсил сензацията, опирайки се на бебето, стандартно поднасяне, колеги, като всичко, което ни заобикаля в тая "пандемия" - детето, майката, рст тест, нам кво си, нищо за мислене, нищо за обмисляне, най-вероятно ще бъде поставено под карантина отделението, дъра  бъра, бегайте, граждани.... Прочетох аз, колеги, за теста на бебето, което според източника на сайта, било прието "преди дни", и си мислех - па зачто, не каже нещо сайтът, за това, защо не се правят тестове на децата още преди приемането им в болницата, па има ли такива тестове, ако нема, зачто нема, зачто не са доставени, дали ще бъде тестуван веднага медицинският персонал, преди да бъде поставен в карантина /йоо, колеги, под тая новина, един човек се изказал, че сега заради циганските бебета, цитатът ми не е точен, нямало да лекуват белите деца, изън расизма, тоя човек е прав, но е прав наполовина, зачтото сега, няма да лекуват никакви деца, може би, никой нищо, не каз ва, нема потвърждение на новината, не йе описано от сайта ,дали изобщо има потвърждение от РЗИ/. Тестове, тестове, тестове, колеги, някой от кризисния щаб, на някакъв брифинг каза преди време, че щели да закупят един милион тестове, брей, май от бързите, друг завчера каза, че откривали нова лаборатория, сертифицирана или не? за правене на кръвни тестове /от сигурните/, със закъснение, хихи, от тридесет и три години и 25 дни "извънредно положение", йоо...
А прочетох в сайта дир. бг новина,според която в Здравна каса, се обсъжда, кой да плаща сумата от 120 лв. за кръвни тестове за коронавирус///. Йоо, от тая статия разбрах, колеги, че 100 лв. струвал тестът за корона вирус, а 20 лв., тестовете за другите вируси, които вървуват в момента - та мисля, си, мамка й на Здравната каса, за едни двайсет лева, вече двайсет години, никой не ми направи нито един тест, та не зная, и днес, дали съм изкарала, както навярно съм, и колко пъти ни Сарс, ни Торс, ни квото там е дошло, и не си е отишло съвсем....
В тази статия пишеше, нещо, което не ме учуди изобщо, че двете жени, майка и дъщеря от град Благоевград, които починаха преди дни от вируса, са си правили за собствена сметка своите тестове, колеги, преди да имат честта да влязат в смъртната статистика на "извънредното положение" у нас, и мислим, че от Здравната каса, няма да приемат тоя случай насериозно, защото навярно, няма как ю ри дически, йоо, да върнат тия 240 лв. на тия жени и семейството им, или не?!////леле, колеги, колко интелигентно звучи - ю ри дически, е те, но хората са си отишли.... Дам, и Здравната каса, дир, верно е, хихи, ходи по техните кости, ю ри дически////
Далеч съм от мисълта, че институционално, Здравната каса у нас, би могла да изпитва срам, срамът е присъщ на историческите личности, не на институции, които са подчинени на други държавни органи, както съм и далеч от мнението, че някой в случая, от когото зависи поведението на институция като Здравна каса  освен моя милост, и сигурно някой от вас, които четете, изобщо би изпитал нещо, пък и колеги, изпитването на чуства няма никакво значение в управлението на една криза, там има само пресмятане /по възможност точно/, логика и правилно съхраняване и събиране на информация. Дам, а ето този случай, на двете жени, които са си платили, за да влязат в статистиката за пандемията у нас, може да се научи много, или не? /В крайна сметка, починалите от този вирус у нас са двадесетина души, всеки един от тия случаи, трябва да е добре разгледан, колеги, все пак, и вчера премиерът Борисов, за негов лош късмет, сигурно,  е казал, че за него това е най-важното, всеки един случай, да йе добре, или нещо подобно, това така ми напомня оня виц, колеги, за професора, който настоявал, да се знаят всичките жертви на бомбите при Хирошима и Нагасаки////
Майка ми ми напомни, колеги, една трета причина за този постинг - за това, че въпреки, че е неправилно разпределена и управлявана тази наша карантина, тя, реално, е полезна, защото разрушената здравна система на България не може да поеме пик от пациенти.... А дали наистина не може, колеги? Аз все това се питам, и заради този ми въпрос, все ми казват, че съм луда, и че чудо съм щяла да видя, когато се разболеели и моите родители...А междувременно , се случват много други неща, докато чакаме, да се разболеем вкъщи, честно казано.
Но моя милост, троля, научи разни важни неща - докато вдигаше слабата си температура вкъщи, за ужас на всичките ми домашни, се разбра, че и приятелите ни и познати имали /някои, други не, и по различно време/  разни леки здравословни проблеми, които всеки си криел, заради всеобщия страх - хора с хронични проблеми, например, с настинки, може би с истински корона вирус?! Но всеки си стои вкъщи, не смей да се обади на личен лекар, а и личните лекари са наплашени, защото знае, че ще го натикат набързо в някое отделение, ако е с лош късмет, където ще се бори с други болни за респиратор и за лекари, и вероятно ще бъде спасен, между другото, не заради стадния имунитет, ами заради способностите на същите тези лекари; след като излезе от болницата, айде под карантина, ще го гледат лошо съседите, ще се усети, че е станал номер 1 болен в неговия квартал, или в най-дория случай номер 10, според медиите, да н говорим според фейсбук, и няма да се усети, как ще понесе на гърба си цялата здравна система, за да свърши накрай работата с това, как Здравната каса, щяла да помисли, дали да плаща тестовете за корона вирус, които са му направени.... Йоо, под страх от затвори, принудителни мерки  и прочие, ние си спазваме кой колкото може своята си карантина, колеги, но тя не може да бъде вечна - каквато би била,  ако ние нямахме държавно управление?! Значи, въпросът не е колеги, докога ще продължи карантината, а дали имаме държавно управление?! Брей, че сложно стана....
Затова, колеги, по-добре, колеги, да пускам тук един поздрав, за всички тролоци и за малките троли, и за хубавото време.
ПП. Тия дни,троля получи известие за две решения на Национален съвет за журналистическа етика, по моите две жалби срещу две статии във в-к "Телеграф", които съм разглеждала подробно в моя блог по-рано. Тия решения са от 06.02. 2020 г., решение № 18 и решение № 20, според които, аз се радвам да кажа тук, че /може би за пореден път?/  нито един вестник у нас, не само вестник "Телеграф",  нито електронно издание/медия не  може да обижда жертви на криминално престъпление на страниците си, или в своите статии, както стана в статията "Срамът е най-тежката присъда", публикувана в бр. 5214 на вестника, от 21 .12. 2019 г. /това горе- долу пише в решение № 20/
Също така, според другото решение на Националния съвет за журналистическа етика, № 18,  в публикациите /още веднъж/ се казва, че не може да бъдат използвани обидни квалификации, уж "взети" от интерент - пространството, и те да бъдат представяни за позиция на вестник "Телеграф", който и да е друг вестник  или електронна медия, като по този начин хората, към които се прикачени квалификациите биват злепоставяни публично - решението се отнася до публикация на вестника от 30.11.2019 г, озаглавена "Заради моминско парти Тролей, пълен с мацки обиколи София". /Колеги, а сигурно мнозина са забравили, че подобни квалификации и отношение, което аз прочетох на страниците на в-к "Телеграф", са обида и за самия вестник, и за самото електронно издание; уви, като че ли този факт, някак липсва, на мен поне ми липсва, тъй като чета този вестник от много време насам и идвам редовно да го коментирам тук. Не зная каква ще бъде тяхната позиция,  на вестник "Телеграф", но е факт, че нарушенията на Етичния кодекс от тяхна страна бяха отбелязани в тези решения. Аз, троля Елисавета  Ненчева, ще продължа да коментирам тук и да работя с вестника, така, както и доколкото ми се удава.
Поздравът.















Гласувай:
0



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: eloiz
Категория: Изкуство
Прочетен: 1660789
Постинги: 892
Коментари: 932
Гласове: 2596
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930