Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.11.2019 16:00 - За това кой и защо не харесва г-н Гешев, за главен прокурор, и какво трябва да се направи
Автор: eloiz Категория: Изкуство   
Прочетен: 274 Коментари: 0 Гласове:
0



 Колеги, след проявата на публична дискриминация към жена на най-високо ниво от страна на премиера Борисов тези дни, днес прочетох една малко странна, но наглед стабилна статия - с отговора на бъдещи главен прокурор на републиката, г-н Иван Гешев, пред медиите за критиките по негов адрес покрай неговия избор. Статията беше озаглавена в дир. бг "Няма как всички да харесват един главен прокурор"https://dnes.dir.bg/temida/ivan-geshev-nyama-kak-vsichki-da-haresvat-edin-glaven-prokuror, при което аз искрено се учудих на тая работа. Днес, колеги, четох в сайта "Площад Славейков", една статия с автор Емил Георгиев,  за това, че 98 процента от потребителите на Фейсбук не харесвали?  илюстрациите на художника Любен Зидаров, без да знаят, че всъщност, те били сред петте варианта на самобитни местни илюстрации, предпочетени от автора на порадицата и нейните издатели - тойест, без да знаят, че пак сме били пети в света, тц, леле...///Проблеми на рецепцията, би рекъл някой, колеги, и на общата култура, и на нейната популярност, създавана от държавните политики за окултуряването на хората и от критиците, но, проблемът си остава. Също така, колеги, бях прочела още веднъж за един проект социален - за това, как едно момиче инвалид, тойест, човек в "неравностойно положение", но без количка, решило след поредния път, в който я попитали защо е инвалид, а няма количка, да каже публично, на всички, че инвалидите изглеждат и така - като нея, проектът получил изненадващо много харесвания, колеги, и продължава да получава, и се превърна в проект срещу омразата в говоренето, аз бих рекла, и срещу простотията... 
И на тоя фон, когато зачетох статията, в която г-н Гешев казва повече от едно изречение с две сказуеми в него, за да обговори случилото се с него ? - аз със задоволство прочетох, че според него "всеки може да изразява гражданската си позиция."Така йе, колеги, аз винаги съм заявявала тук, че съм гражданка и изразявам своята позиция, и макар, че не бих желала да ме сравняват със всеки, все пак, и на това бях доволна, но, както прочетох по-надолу, това не трябвало да замъглява моя поглед върху тази статия... Според него "в България винаги има протести за нещо, като това означава, че има гражданска позиция" /бел. моя - цитатът от думите му е преразказан от редакцията и не отговарям за точността/. Тц, за жалост, наличието на протести, не се обвързва с това, че "всеки" може да има гражданска позиция, за жалост, и представянето на протеста срещу избирането му просто като един от разните "протести", тоест, опит за омаловажаването му /на протеста/ без да бъдат оборени исканията, си е отстъпление... Йоо, г-н Гешев, протестът беше срещу Вашето избиране, и верно, че беше един от многото, но след като не можете да го конкретизирате политически и да извлечете полза от това, тц, поне, не бива, да отстъпвате тъй!? В статита в дир. бг пише още, че според г-н Гешев "Едни харесват процедурата, други не я харесват." /бел. моя - неточен израз, с много непрофесионално звучене за юрист, допустим за гражданска позиция, но не и за професионална такава - процедурите се оспорват, а не се харесват, някои - гражданите с позици, например, хвърлят яйца и мляко, тяхната позиция може да не се харесва на всички, може и да се харесва, но процедурата, е нещо друго... И Слава Богу! Тук един познат ме накара да уточня, дето "оспорвам", по мое скромно мнение, се използва и в юридическата терминология, и в гражданската, докато "харесвам" - само в гражданската/ Не зная как г-н Гешев успява да се спусне по това фейсбук клише, така бързо, в своето отстъпление, и далеч не го оправдавам с това, че иска да стане общински съветник, както заяви по време на второто гласуване на неговия пост. И не зная какво значение отдава на това, колко души имало на протеста, след като всеки един протест, показва гражданска позиция, а всеки, според г-н Гешев, може да има такава, йоо?! За жалост, това отрича и неговите заключителни думи, на целия тоя "харесвателен" пасаж - дето е "Въпрос на гледна точка - всеки вижда каквото иска". За жалост, колеги, това е още една отстъпвателна гледна точка, прикрита отново зад местоимението "всеки", в което, за жалост, отново няма нищо лично, тойест, никаква лична позиция. 
От тая си позиция, г-н Гешев опрощава "някои от тези, които протестират", които "искрено вярват, че по НЯКАКВИ причини са прави"/бел. моя - курсивът е мой, тъй като аз лично, две статии написах по тия причини, не зная, колегите, колко време за рисували лозунги; една от основните причини за моите статии, колеги, беше това, че самия г-н Гешев, заяви в дискусията по време на второто гласуване на кандидатурата си, както написах по-горе, че иска да става общински съветник/; "но други защитават определени интереси, засегнати от работата на прокуратурата по прилагане на закона". Йоо, колеги, тъй като той, бъдещият главен прокурор, се свени да обясни кои са тия, които са прави, и кои са тия, които "защитават определени интереси" - мойе би, според него, излиза така, че те си знаят, кои са?! - койето аз не мога да го повярвам, още повече, дето никога през живота си не съм била съдена, макар и да трябва да плащам всеки път 6 лв. за издаване на документ от съда за това, включително трябваше да платя таксата, когато кандидатствах за работа за съдебен секретар,хихи, дето се вика, в същата сграда, можеха да чукнат с компютъра да го проверят... 
Ама не го направиха, ама и аз си  оттеглих документите - не само, защото не исках да плащам тая такса, ами и защото е незаконно да се взема, преди да те назначат на работа. А сега разбрах, на високо съдебно - политическо ниво, защо е така - защото, всеки знае кой какъв йее, колеги, йооо//// Да се пукнеш от смях/// но аз останах без работа. 
Тц, както и да е, колеги, ако продължим с мнението на г-н Гешев, който изведнъж, от гражданската позиция и рехавия протест, който явно не е същината на това, което му се е случило,  заявява, дето - "Проблемът е, че една група политико - икономическа, олигархична, която се притеснява от закона, защото няма практиката да спазва закона /бел. моя - че как да има такава "практика", след като тя е "олигархична"- тия група трябва да краде, не й е добре с други практики?/просто не иска да има избор, на който на нея не й харесва." Признавам, колеги, че тук, поради разните грешки в предаването на мнението на г-н Гешев, ще остана по-предпазлива в анализа - но изпъква нежеланието на г-н Гешев, да подаде като прокурор, жалба срещу "група" - та, представена от неговите противници по време на избора му? Това са тежки обвинения, освен това, неговите противници изгубиха, не бяха малобройни, едва 4 гласа, тойест - той не би бил в риск, ако ги обвини, осъди и накаже открито, бря, ама не. 4 гласа, колеги, при това, г-н Гешев открито се подигра на дамата, която говори толкова продължително срещу него, като я прати да става общински съветник.... 
Но, най-страшното е, че вместо да извади извод от тая ситуация, дето тая "група" трябва да се хване и затвори, той смята, че "Става въпрос" само за "безпринципност"?! Чудно, какво ли  неговите правни понятия, включва идеята за престъпност? 
Тъй като съобразих, колеги, че това ще да е нещо много страшно, продължих надолу, с надеждата да го открия. За жалост, г-н Гешев, по-нататък, започва да говори за себе си, и за своята жалба, дето "Ако ме харесват като главен прокурор, това означава, че нещо не е наред, защото работата на прокурора е да прилага закона в наказателно преследване."/бел. моя, тук г-н Гешев е абсолютно прав, но не ми става ясно, защо той вижда толкова трагично тия неща/ "Така един кръг от хора, които не спазват закона в резултат на действията на прокуратурата, няма да харесат главния прокурор.". Тоя кръг, обаче, г-н Гешев, за жалост, не уточнява, дали е предходния кръг, което малко обърква нещата, тъй като се оказва, че кръгове има много, и то в едно само изказване на един кандидат за главен прокурор... 
На вечния журналистически въпрос тези дни, "дали е правилно, че има само един кандидат за тази висока длъжност", г-н Гешев, за жалост, не смей да отговори като юрист, а заявява, дето тая работа била - "не противоречи на закона" /тойест, без да уточни, дали е правилно, без дори да похвали някое от юридическите училища, които е завършил, и в чиито алумни от след няколко дни - медиите на казват, дали е дошъл указът за одобрени от президентството - ще има един главен прокурор, за жалост на всички,колеги, така, че това учебно заведение, остана неизвестно, отново////. 
"Той даде и още примери, при които е имало по един кандидат за висока длъжност, но никой не е повдигнал въпроса тогава." /Тц, явно, онези кандидати, са се опрели на своите университети, кой знай?/ "Според него става дума за двойни стандарти." Койето, за мен, колеги, е странно, точно за какви стандарти става въпрос, след като те са строго определени по закон - за кандидатстване за позицията "главен прокурор", т.е. г-н Гешев, не йе редно, като юрист, да ги атакува, след като са го избрали по тях? 
"По думите му в последните три години прокуратурата е работила особено активно, като са били засегнати "огромни икономически, финансови и всякакви интереси /бел. моя, бря, пак "всякакви", колеги!, все едно тоя коментар не коментира, уж в уважителен и положителен аспек, дейност на институция, която той ще управлява скоро, ами някаква окръжна прокуратура, която разследва разни "всякакви" работи, тц - тойест, наред с политическите, икономическите, и интересите от това, например, кога ще се намерят откраднатите преди трийсет години гуми на нашата кола,които никога не бяха разследвани, защото бяха твърде стари и изпонадупчени, и на някои хора им бше смешно??/ , ако щете и политически.". 
Статията в дир. бг завършва с това, че "Гешев коментира и отвореното писмо на съдии от страната, разпространено преди няколко дни.Той заяви, че не смята да се извинява на някой за това, че този някой няма чуство за хумор."
Йоо, колеги, аз не съм видяла това писмо, но последното изречение, което беше адресирано към "някой" съм склонна да приема малко лично, защото напоследък и аз, нямам чуство за хумор, но това не значи, дето го нямам изобщо! Всеизвестно е, че една определена група хора, между другото, колеги, не умеят да се извиняват, но аз винаги пазя надежда, че светът ще се промени и някой ден всички ще бъдем харесвани. 
Ако някой наистина не харесва г-н Гешев, нека тоя да каже на мен, аз, като специалист по тая работа, веднага ще помогна - сред познатите ми има и свястни общински съветници, някои са надути, други не отбират от образование хич, ама не са лоши хора, колко му е да уредим, да бъдем харесвани! 
Йоо, това е лесно, колеги, далеч по-трудно от харесването, например, е да си намериш работа. Ето моя милост, която тия дни усилено търси, по едно време трябваше да изтърпи от майка ми, която всячески се опитва да ме накара да отслабна, коментара, дето сигур не ме наемат, защото трябвало да ме ха ре сат - като по-фина и по-стройна жена, брей?! А, г-н бъдещ главен прокурор? Ко й това пред вашия проблем? Аз с килограмите, онази дама с инвалидната количка, художникът с непорасналите деца срещу себе си, всеки ден... Но аз съм упорита, и няма да сваля нито килограм, ей така, за каузата, още повече, че една "олигархична група" ме навива за тая работа, обаче аз винаги казвам, че яденето на торти, предотвратява отвличането, или поне го затруднява - ете, ако например  аз бях вместо г-жа Мустафа на среща с г-н Борисов, на него щеше да му е много по-трудно да ме натика в колата, да ми предлага да пием кафе, например, щеше да му се наложи, вместо да му говорят по радиостанцията, да дойдат да му помагат, и тогаз, като паднем язе с моите скромни 92 кг. официални /това е цифрата, на която съм се спряла от миналата година насам, така се харесвах през лятото/ , та, като  паднем, колеги, възнак, като се тръшнем там, с едното око отворено, да не ми спипа някой чантата... И станА бой!////
Видите ли, г-н Гешев, какви проблеми има, пред Вашия скромен, с това кой ви харесвал, и кой не, йоо, ама не биваше, така да бягате от него, и да го омаловажавате, щото аз си помислих, че наистина, искате да водите такова, бой? 
Йоо, айде един поздрав, за всичките колеги тролоци, и за малките троли!  И ич да не ви пука, дали сте харесвани, или не, той бъдещият главен прокурор, се йе примирил почти с тая работа, дето си вика, на национално ниво,  та ний ли? ///






 







Гласувай:
0



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: eloiz
Категория: Изкуство
Прочетен: 1650144
Постинги: 892
Коментари: 932
Гласове: 2596
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031