Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.04.2018 10:07 - Как се управлява читалище. Част първа. Взаимоотношения с общински власти (в гр. София - финансови взаимоотношения)
Автор: eloiz Категория: Изкуство   
Прочетен: 361 Коментари: 0 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Една приятелка преди няколко дни ми каза - "Е, че ти нали си читалищен секретар, откога стана юрист?")), е, да, ама ето, почти станах, колеги, откакто Столична община ("един заместник - кмет на СО", според служителката от нашата  районна администрация, която ми се обади миналата седмица), искал да знае, дали сме си платили местен данък ползване на сгради... Бря, колеги, моментално реагирах с почти крясък и разгневяване  - нашата сграда е общинска публична собственост, отделно, колежката намери за десет минути в нета два закона на страницата на Министерството на финансите, според които читалищата са освободени от плащане на данъци един път, защото са читалища, и втори път, онези, които от тях са публична общинска собственост(??), настана трясък, започнах да твърдя (което си е вярно), че ако някой продължава да ми изисква местни данъци за сградата ни, построена през 1967 г. с доброволния труд на бусманчани, то аз ще ги призова на протест (повечето от хората, които са строили сградата са живи и помнят дори откриването), ще идем пред общината, ще затворим Околовръстното и аз лично ще легна на пътя, но няма да платим данък за двайсет години назад, 5 процента, според служителката от нашата администрация, от данъчната оценка на 450 кв.м. сграда. (По-късно нашата счетоводителка каза, че данъкът, според някакви членове в законите, на които тя отвори, не бил "само пет процента", ами от 0, 5 до 4 процента, ама кой от районната администрация ще гледа, те все за пет пет процента питаха хората...). Колеги, след като проведохме спокойния по-късен разговор със счетоводството в един по-късен момент, в който се изясни и шашмата за 5-те процента, на мене най-сетне ми дойде акъла. Погледнах на нещата от друг ъгъл, както се казва. Ъгълът на районната и столичната администрация))
Все пак, тези хора, искаха от мен да знаят, дали съм платила или не. Те ясно показаха, че нито познават моето читалище, нито се интересуват от законите, на които то се подчинява, а може (по-вероятно) и да не ги познават, което си е голям проблем, но си е факт. Колежката веднага ми каза, че ние имаме издадено удостоверение от НАП, отпреди години, за жалост, за някакъв конкурс, че сме си платили данъците. Тя го съхранявала надлежно, и сега аз реших, да изложа това удостоверение, задето читалището си е платило данъците, пък  ако се наложи, във втора докладна, да отида и да изискам ново удостоверение, поради грешка от моя страна, въпнреки че показването  на старото, също ще свърши работа - то ще докаже, че преди еди колко си години, ние пак сме били с платени данъци, анъдънму? Мислим да кажем, дето не плащаме обаче пет, а десет процента данък, един вид, че сме надплатили, защото са ни измамили... От предходната районна администрация... (Аз съм нов секретар, така са ми казали на мен, не помня кой). Ето, вижда се, че 
са ни измамили, от НАП не желаят да ни върнат парите. Може ли районната администрация да ни съдейства, за връщането на парите, къде да пишем докладна? Обадете се в НАП, да питате, дали не сме си платили данъците, ако искате, ама ни кажете, как да входираме докладната, с минала дата  ли, що ли? Ако няма възможност за помощ, поне да се помисли, върху възможността да се финансират някои от нашите културни дейности, за които молим от години... 
Ама ха, колеги, мога да направя двучасов концерт за двеста души публика, та с един данък, няма да се оправим...). 
Не, че протестът, няма да остане, като крайна форма, колеги, но нека да е крайна, нека да е крайна. Ако се стигне дотам обаче, сме готови. 
Айде един поздрав за всички)
Чичовите конье по пайване пасат, их леле, леле, 
по пайване пасат, пасат и не кусат. 
По пайване пасат надалеко гледат 
гледат, та не жмат. 
Надалеко гледат, на годеж да идат 
идат да, нема да не идат. 
На годеж да идат у момата Райка 
не за Райка, за Васа 
Па ке да я водат, за момчето Ване, 
не за Ване, за Райчо... 




Гласувай:
1



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: eloiz
Категория: Изкуство
Прочетен: 1661124
Постинги: 892
Коментари: 932
Гласове: 2596
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930