Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.12.2016 11:50 - Една мелба по никое време (икономическа и гастрономиеска статия)
Автор: eloiz Категория: Изкуство   
Прочетен: 695 Коментари: 2 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Колеги, тази статия трябваше да бъде написана снощи, но тролята реши, че не бива и не е редно, затова ще я публикувам днес, докато още не са обявили националния траур. 
Истината е, че много обичам мелба и снощи реших да си поръчам такава на едно приятелско събиране в бистро "Централ", което се намира близо до Министерски съвет (тоест, в центъра на София). Тъкмо се оплаквах на моите приятели, че сигурно ще я украсят тая мелба с ония станиолените неща на клечка, и с пластмасовите пръчици, които ме изнерят (навремето така правеха в Карлово, едни импозантни сладоледени циркове), и ми поднесоха, колеги, в една  стъклена чаша с извивка, четири топки сладолед (разноцветен, разгеле), с половин ябълка, нарязана на резенчета, две парчета банан и две грейпфрут - червен. И с едно чадърче, което веднага тролята си прибра. 
Та, колеги, моят въпрос е -допустимо ли е в центъра на София да се предлагата такива мелби? Аз съм дошла от Бусманци, за да си направя удоволствието да опитам кухнята на централно заведение (между другото, не лоша), а ми поднасят мелба, която не поднасят дори и в Карлово, в което средните доходи на населението са 600 лв., а хубавите мелби в центъра - в "Опиума" . Мелби, ама мелби - два вида са - едната е плодова, тежи към 400 гр., по памет и по мои сметки - шест разноцветни топки сладолед, с четири или пет вида плод, и сметани, и пр. в огромна вафлена коричка; втората трябва да се види, аз не можах да я изям наведнъж, колеги! - едноцветен, бял сладолед, с шоколадови добавки, като коледна елха... Около шест лева струват и двете разновидности. Сметайте каква част от дохода на населението са, и въпреки това, ние с майка ми, която е пенсионерка, а аз бях безработна, можехме да седнем, и да си поръчаме две, и да си ги изядем така, че да дойдем и след дваме месеца пак. 
Дочувам, че в София имало и по-хубави мелби, обаче вече започвам да се съмнявам, колеги, ще ме прощавате. Щом търпят клиентите в центъра, със среден доход, според икономистите, към 1200 лв.,  да им се поднася това, кой зная как изглеждат хубавите)). 
Странно нещо се оказа софийският живот, колеги, и разбрах, защо толкова много хора се връщат тайничко по родните си места. Само дето не успях да разбера, защо се засягат, когато им го кажат. Може би е свързано и с отговорността - за това, че връщайки се инкогнито, всъщност отказват отново да си поемат отговорността, доходите на населеното място да скочат от 600 поне на 700 и нагоре... 







Гласувай:
2



1. milady - за т.н. Средна Софийска класа съм писала неведнъж...
11.12.2016 12:19
това е предният ешалон предатели, бедни хЕнтелегенти,
зарязали родните поля и паланки в името на келепира..
Бай Ганьо Синдрома е в кръвта на Българина..
предателството ,тоже..
ужасно грозна картинка...
цитирай
2. eloiz - Привет,
11.12.2016 23:04
Вие обичате ли мелба?
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: eloiz
Категория: Изкуство
Прочетен: 1661115
Постинги: 892
Коментари: 932
Гласове: 2596
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930