Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.11.2016 13:01 - За уважението, отново, и за принципите на здравната система у нас
Автор: eloiz Категория: Изкуство   
Прочетен: 462 Коментари: 0 Гласове:
1



Тези дни размишлявам за принципите, които представляват здравната система в България - каквато тя не съществува, каквато хората у нас искат да съществува, и каквато лекарите искат да има. Преди няколко дни прочетох, че делото срещу завеждащият отделението по Акушеро - гинекология в една от провинциалните болници, който е подсъдим по дело за смъртта на родилка и детето й, зедно с лекарката, водила раждането, ще лежи в затвора за това деяние; а под новината три жени от двадесет други коментара казаха, че и техните бебета са умрели или им се е случило насилие в Акушеро - гинекологично отделение на болница в София, или в провинцията, нещо обичайно, дори бяха по-малко от обикновената бройка,  а едната дори написала, че според нейна позната, лекарка, тия неща, дето ставали в тези отделения, ги нямало никъде другаде, в другите отделения по болниците, брей... Ми може и да са прави, жената и познатата й. На мен лично, една позната лекарка, която успя да дойде, заради молба на майка ми, за да ме види в подобна болница, ми каза - "Не плачи, ее, тия стени тука, какво са виждали"
Виждали са те, колеги, но, тролята тогава трябваше да се вдигне, въпреки форсмажорното си състояние, и да напише на листа за информираното съгласие, който така и не помня да попълних - "Не съм съгласна". Да, не съм съгласна, да ми правят каквото и да било, без да ми обясняват какво правят с мен. Някъде, колеги, има и други лекари, и други болници. И това трябва да го помнят всички пациенти, за да го научат и лекарите. Информираното съгласие е много важен документ, колеги, това е и една от причините, в момента завеждащият на еди кое си акушеро-гинекологично отделение да лежи в затвора, нали?) Юридически поне, за този случай... Надяваме се, обществото да разбере, че такива деяния се подсъдни, и че подписваме документи, в които друг поема отговорност за живота ти.
Може би тогава, онези, които лекуват, за да печелят, ще си изгубят клиентите?) И онова прословуто - лекарите са маскари и мошеници, най-сетне ще вземе да звучи с конкретика, както би трябвало и да бъде).. Защото никой не ни задължава да следваме съветите на хора, които не ни обясняват какво става с болестта ни, може пък, и винаги има,  други лекари, които да ни обяснят, някой, на който му се работи...
Та там може би, трябва да търсим и  търпимостта към другата новина тези дни - за това, че болниците се задъхват от "реформата с пръстовия отпечатък" на министъра в оставка г-н Москов. Болниците се "задъхват"...) Десетки болници, в които има десетки акушеро-гинекологични отделения, вътрешни отделения, всякакви отделения,  работят стотици лекари, някои от тях с ултрамодерна апаратура, други не, други правят операции на новородени за пръв път на Балканите; сред тях е болница "Пирогов", с олющената фасада, където някога с гордост пишеше, че шиели с материали на клиента, Александровска болница, за която съм чела в разни учебници по история, хихи, разни други болници в Пловдив, на чиито сайтове съм ходила и съм гледала екипите им - чистичко, млади хора, усмихват се на снимките, и други пловдивски болници, в които е излющено,  и не знам какво още,  всички тези болници се задъхвали...Че това е много сериозна новина, колеги!  Не съм видяла още, Министерството на здравеопазването да тръгне да приема пациенти, затова искрено, не мога да разбера, как така ще се задъхат, наистина не мога да го разбера, навярно затова и всички си мълчим. Ама е тъпо така, колеги?







Гласувай:
1



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: eloiz
Категория: Изкуство
Прочетен: 1663145
Постинги: 892
Коментари: 932
Гласове: 2596
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930