Постинг
26.01.2016 01:15 -
За образованието, възпитанието и за това, че ни предстоят много трудни дни тая пролет
Отдавна не съм наблюдавала такова желание у хората да дойде най-сетне пролетта, да си замине лошото време и снега - ей така, от самосебе си, така или иначе няма кой друг да го изрине, освен Господ...Ей го, пекна малко слънчице, въпреки, че температурите още са си мразовити, и почнаха да се блъскат младите по стълбовете... Каква пролет ни чака...Чак до абитуриентските балове.
Чета днес за образованието в "Стандарт", важна тема за държавата, напоследък много я лансират, като основа на икономиката, и като мина през кухнята, чувам и някакви сродни коментари по телевизиите, за Пасий Хилендарски основно чувам, и за патриотизма също, трябвало децата да го разбират, като го учат, Паисий и патриотизма; изобщо някакви дребни неща, те и журналистите не го познават Паисия, да си признаем, ех, колеги, проблемите в образователната система не са от сега... Аз, като прост литератор, трябва да кажа, че литературата обаче, е последната дупка на икономиката в тая държава, така че, според мен, проблемът далеч не е в Паисия.
Проблемът е в природните науки, колеги. Вие например, знаете ли какво трябва да изучават децата в шести клас по математика - аз видях лично, защото не можех да повярвам на оплакванията на една моя приятелка с дъщеря - шестокласничка (нали знаете, у нас всички се оплакват, и аз включително). Ами учат децата едни страшни работи - множества, такова, линейни уравнения, и едни призми, едни цилиндри и лица - и това в 60 процента от времето го учат на теория, и май с мъка успяват да минат през целия материал, щото той е многоучен, а през 30 и няколко препоръчителни процента, които остават, го упражняват, кой както може. И по физика - същото, задачите се решават теоретично, то нали и такава физика има, и децата са задължени да го знаят. А вие знаете ли, че по информатика в осми клас се прогнозира да изучават как да програмират с Вижуъл Бейсик??? Ай, леле майко. А в трети клас, както писах преди време, по повод годината на човешкия мозък, пък изучават от три страници подробни обяснения устройството на мозъка, и как той се състои от гънки и други неща.
Кой, питам аз, да обясни на оня младеж от Пловдив, дето се пързулна с колата вчера на заледения булевард , че при съприкосновение с вода в твърдо агрегатно състояние при опредена скорост и маса на движещия се предмет, следва опасно отклонение в траекторията на движението на тялото?... Или пък, че въздействието на определени химични съединения, неорганични, върху органична физиология, води до тежки физиологични промени, които също водят до неприятни резултати... Кой, питам, кой... Някои хора биха казали, че това е работа на възпитанието, не на образованието. Имам познат собственик на магазин, който единствен преди време, пред мен, публично каза в пълния си магазин, и на висок глас, че ще нашари задника на сина си, ако той посмее да кара в пияно състояние колата му, или да превиши скоростата и да застраши живота на останалите на пътя.
Хуманитарните науки в България, колеги, по повод вашия Паисий, не са част от икономическата реалност на държавата, такива са природните и техническите науки, все още, и е добре, че е така, на мен в това ми е надеждата. На тази държава й трябват инженери, техници и технолози, лекари, както обичат да казват икономистите у нас. Колко е добре, мисля си, че ние ги образоваме за такива още от началните класове, та, като дойдат при мен, например, в университета, са вече, един вид, готови за работните си места, не им е нужно повече образование... В т.ч. днес гледах още едно интервю, поканили бяха шефката на Социалния отдел при Столична община, която призоваваше да си ходят бездомните от препълнения приют в София по родните места, и за безработицата говори жената, ама много малко, това и за младежите без работа и дом, чиято бройка се увеличила, за излъганите им надежди, журналистът й подаваше въпросите интелигентно този път, та беше удоволствие да се слуша поне...
Все пак не мога да се стърпя, като литературовед. Моля, само недейте пак да ми говорите за Паисий. Българската литература не започва с този автор. Съжалявам, колеги, припомнете си какво учихме за около половин срок време, някъде в осми или девети клас май беше, и сега пак ще го променят, все не могат да му намерят мястото... Жокер - ако познавахте творчеството на Паисия, щяхте да знаете).
Много ми се искаше да го разнообразя този постинг с една песня, но, за съжаление, ми е мъчно за литературата, а като ми е мъчно, нямам настроение.
И въпреки това, все пак, ще има една песня, пък кой каквото знае, си го знае, и толкоз) Наздраве!
Чета днес за образованието в "Стандарт", важна тема за държавата, напоследък много я лансират, като основа на икономиката, и като мина през кухнята, чувам и някакви сродни коментари по телевизиите, за Пасий Хилендарски основно чувам, и за патриотизма също, трябвало децата да го разбират, като го учат, Паисий и патриотизма; изобщо някакви дребни неща, те и журналистите не го познават Паисия, да си признаем, ех, колеги, проблемите в образователната система не са от сега... Аз, като прост литератор, трябва да кажа, че литературата обаче, е последната дупка на икономиката в тая държава, така че, според мен, проблемът далеч не е в Паисия.
Проблемът е в природните науки, колеги. Вие например, знаете ли какво трябва да изучават децата в шести клас по математика - аз видях лично, защото не можех да повярвам на оплакванията на една моя приятелка с дъщеря - шестокласничка (нали знаете, у нас всички се оплакват, и аз включително). Ами учат децата едни страшни работи - множества, такова, линейни уравнения, и едни призми, едни цилиндри и лица - и това в 60 процента от времето го учат на теория, и май с мъка успяват да минат през целия материал, щото той е многоучен, а през 30 и няколко препоръчителни процента, които остават, го упражняват, кой както може. И по физика - същото, задачите се решават теоретично, то нали и такава физика има, и децата са задължени да го знаят. А вие знаете ли, че по информатика в осми клас се прогнозира да изучават как да програмират с Вижуъл Бейсик??? Ай, леле майко. А в трети клас, както писах преди време, по повод годината на човешкия мозък, пък изучават от три страници подробни обяснения устройството на мозъка, и как той се състои от гънки и други неща.
Кой, питам аз, да обясни на оня младеж от Пловдив, дето се пързулна с колата вчера на заледения булевард , че при съприкосновение с вода в твърдо агрегатно състояние при опредена скорост и маса на движещия се предмет, следва опасно отклонение в траекторията на движението на тялото?... Или пък, че въздействието на определени химични съединения, неорганични, върху органична физиология, води до тежки физиологични промени, които също водят до неприятни резултати... Кой, питам, кой... Някои хора биха казали, че това е работа на възпитанието, не на образованието. Имам познат собственик на магазин, който единствен преди време, пред мен, публично каза в пълния си магазин, и на висок глас, че ще нашари задника на сина си, ако той посмее да кара в пияно състояние колата му, или да превиши скоростата и да застраши живота на останалите на пътя.
Хуманитарните науки в България, колеги, по повод вашия Паисий, не са част от икономическата реалност на държавата, такива са природните и техническите науки, все още, и е добре, че е така, на мен в това ми е надеждата. На тази държава й трябват инженери, техници и технолози, лекари, както обичат да казват икономистите у нас. Колко е добре, мисля си, че ние ги образоваме за такива още от началните класове, та, като дойдат при мен, например, в университета, са вече, един вид, готови за работните си места, не им е нужно повече образование... В т.ч. днес гледах още едно интервю, поканили бяха шефката на Социалния отдел при Столична община, която призоваваше да си ходят бездомните от препълнения приют в София по родните места, и за безработицата говори жената, ама много малко, това и за младежите без работа и дом, чиято бройка се увеличила, за излъганите им надежди, журналистът й подаваше въпросите интелигентно този път, та беше удоволствие да се слуша поне...
Все пак не мога да се стърпя, като литературовед. Моля, само недейте пак да ми говорите за Паисий. Българската литература не започва с този автор. Съжалявам, колеги, припомнете си какво учихме за около половин срок време, някъде в осми или девети клас май беше, и сега пак ще го променят, все не могат да му намерят мястото... Жокер - ако познавахте творчеството на Паисия, щяхте да знаете).
Много ми се искаше да го разнообразя този постинг с една песня, но, за съжаление, ми е мъчно за литературата, а като ми е мъчно, нямам настроение.
И въпреки това, все пак, ще има една песня, пък кой каквото знае, си го знае, и толкоз) Наздраве!
Дневните вълци идват !!!
24-ТИ МАЙ - СТИХОВЕ, ПЕСНИ, ЛЕГЕНД...
138г. живот са запечатани на некролога и...
24-ТИ МАЙ - СТИХОВЕ, ПЕСНИ, ЛЕГЕНД...
138г. живот са запечатани на некролога и...
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене