Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.03.2010 21:12 - Косът и градинарят
Автор: eloiz Категория: Изкуство   
Прочетен: 671 Коментари: 0 Гласове:
2



(басня)
Един градинар имал хубава и голяма овощна градина, която давала много плод. Случила се обаче неблагоприятна, сушава година и всичко, което дръвчетата в градината родили ,било две малки ябълки. Градинарят гледал изсъхналите, спаружени  плодове, скубел си косите, вайкал се, без да знае какво да стори.
Тогава ненадейно откъде долетял един кос, кацнал на  голото ябълковото дръвче  и му проговорил:
- Добри човече, много съм уморен и жаден, позволи ми да си разквася гърлото  с една от твоите ябълки, аз ще ти се отблагодаря!
- Хапни си, косе - отвърнал му градинарят - Където  две ябълки, там и една, нима ще изхравя с тях семейството си?
Утолил косът глада си, разперил криле на слънцето  и запял от радост.
Мигом от околностите долетели цяло ято косове  и започнали да кълват другата останала ябълка. Скочил градинарят, завикал, започнал да  замеря натрапниците  с камъни и буци пръст
- Ах, зли създания! - крещял той - аз ви предложих половината си реколта, а вие искате да ми вземете всичко!
 Косовете се стреснали и отлетели,накрая  останала само птицата , която  първа  заговорила градинаря.  
- Защо се гневиш, човече? - казал тогава   косът  - Нали ти сам каза, че тази реколта е твърде малко, за да я продадеш и да спечелиш от нея, затова аз реших да ти помогна. Изядох ябълката, ала запазих в гърлото си  семките и докато пеех, ги пусках една по една в твоята градина, за да поникнат нови  силни и здрави дръвчета. Викнах и моите братя да дойдат, за да ми помогнат, но ти ни прогони. Остани си със здраве, градинарю!
Казал това косът и отлетял, а градинарят никога повече не успял да направи градината си така голяма и хубава, каквато била преди.



Гласувай:
2



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: eloiz
Категория: Изкуство
Прочетен: 1659284
Постинги: 892
Коментари: 932
Гласове: 2596
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930