Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.09.2010 21:25 - Омъжена с деца = безработна ?
Автор: eloiz Категория: Други   
Прочетен: 1916 Коментари: 7 Гласове:
7



  Днес срещнах моя приятелка, която ми разказа за безкрайните интервюта за работа, на които й се налага да ходи. Тя е добър, амбициозен човек и кой знае защо си е навила на пръста, че иска да работи онова, за което е учила, а не, например  като сервитьорка или барманка...
   Един от първите въпроси, които й задават на интервюто  е : "Вие омъжена ли сте ?"
   Тя отвръща "Не, живея на семейни начала с приятеля ми"
   Отговорът, който следва, е  "А, значи ще се омъжите, ще забременеете,  ще имате деца... Съжалявам..."
   И интервюто свършва. Намат  друга кандидатка -  обикновено роднина на шефа.
   Приятелката ми има позната с  две дечица - на 8 и на 3 годинки, която от година се опитва да си намери работа, и й затръшват вратите по същата схема. Сигурна съм, че позната има друга позната, която е в същото положение, и така нататък. Веригата е безкрайна.  Срамна. Унизяваща!  И няма кой да защити тези жени, които наистина се нуждаят от работата, за която кандидатстват и явно имат амбиции и желание да й се посветят.
    Нима трябва да отида в болница и да си извадя яйчниците, за да си намеря добре платена работа ?!? 
  
  


Тагове:   омъжена,


Гласувай:
7



Следващ постинг
Предишен постинг

1. evrazol - Е то е ясно
30.09.2010 21:35
Работа не се намира чрез интервюта.
цитирай
2. eloiz - Евразол,
10.10.2010 16:33
не зная как иначе се намира)).
цитирай
3. pilcho - Ами, не...
13.10.2010 14:16
ако питат за семейното ти положение, нарушават Закона. Ако искаш да имаш добре платена работа и не успяваш да си я намериш в България, отиди в държава, където спазването на законите се следи по-строго.
Интересно, на мен защо в БГ никога не са ми казвали, че ще имам деца и затова няма да ме наемат? Случвало се е шефката да каже "като си родиш и ти дете, ще видиш колко е хубаво..." :)
цитирай
4. eloiz - Пилчо,
13.10.2010 22:10
мисля, че на нея са й го казали, защото са имали "свой човек". Интересно защо тези проблеми с майчинството и семейното положение се получават само в малките градчета, където за едно място се борят доста хора, за които това място е много важно... И където не можеш да риташ - нито срещу шефа, нито срещу Закона, и затова се въртиш в кръг, и си гониш опашката, както се казва...
цитирай
5. pilcho - Хм...
14.10.2010 10:03
Аз съм от голямо градче, в което преди години за едно място кандидатстваха по стотина-двеста души от цялата страна. Ама българска работа - ако има "наш човек", назначаваме него. Успявала съм да изместя вече назначени "наши хора", ама не защото в момента нямам дете, а защото те обикновено са некадърни.
Потресаващото е, че в БГ наистина законите не се спазват. Тук ако някой ме попита за семейното ми положение на интервю за работа, мога да стана богата на негов гръб :D Ама никой не прави тази грешка...
Не само с евентуалното майчинство, и с възрастта е така! Преди десетина години имах една приятелка на 42. Търсеше си работа и слагаше снимка в CV-то, както беше прието по онова време. И й звъняха от всяка фирма. Като отидеше да попълни анкетните им листове, обаче, се оцъклха срещу рождената дата и... повече не я търсеха.
Ама като на човек не му изнася, отива на друго място. Половин България се е изнесла в моя роден град (защото в другите градове очевидно няма поминък) и веднъж дошла, ме пита "а ти откъдье си", "а ваш'ти откъдье са?" и "а тйехнити родитили тогава откъдье са?" и на мен като спря да ми изнася тая работа, нарамих покъщнината, пък се преселих. И не съм имала начален капитал. Само някакъв заем. Останалото беше увереност.
Ха наздраве!
цитирай
6. eloiz - Воистина)
15.10.2010 22:20
Аз затова постоянно я убеждавам моята приятелка, че ще я намери тази своя мечтана работа, само да сме здрави и да не се отказваме от онова, за което мечтаем)))
цитирай
7. pilcho - А, мноо ясно!
15.10.2010 23:40
Държиш със зъби мечтата и не пущаш!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: eloiz
Категория: Изкуство
Прочетен: 1663475
Постинги: 892
Коментари: 932
Гласове: 2596
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930